Elwynn - Just My Life!

Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Lite tankar om att vara Bipolär!!

Av Linda Svensson - 9 september 2013 10:39

Det är ganska många som inte har en aning om hur det är då det faktiskt inte syns utåt att man är bipolär!!
Som när man träffar nya människor och deras första reaktion blir att man ser ut att må bra,men de ser inte bakom skalet eller den där muren som man byggt upp omkring sig!
De ser den falska bilden,den där som som alltid har ett leende på läpparna eller kan skratta åt förbannat dåliga skämt..När man försökt förklara så vill de inte förstå utan de sitter där  och får ett konstigt uttryck i ansiktet :/
Men jag ska försöka förklara lite!!
Då man är bipolär innebär det att man svänger mellan att vara djupt deprimerad och väldigt upprymd, ibland till och med manisk eller psykotisk. Under uppåtperioderna känner man sig euforisk, orkar mer än man borde och ibland behöver man inte ens sova. Ofta uppkommer sämre idéer i ens huvud men man förstår inte att något kan vara dåligt, allt är så vettigt i huvudet och man tror man kan allt.

När jag har mina uppåt period så blir jag kreativ,jag blir mega pratglad och lite smått överdrivet social sen får jag en massa (Konstiga) ideer och ja allt är dock inte positivt om man säger så men man får lära sig att handskas med detta!!
När jag har mina nedperioder så funkar fan ingenting,jag blir agressiv sluter mig själv sover knappt eller ja sömnproblem har jag alltid ha så de hänger alltid med mig hur jag än vrider o vänder mig !!
Jag förstör för mig själv genom att göra "Dumma" saker en del av er vet vad jag menar men ingenting ja skriver om just nu !!
I min diagnos har jag flera undertyper som ställer till det rejält men även detta har jag och kommer jag att få lära mig att leva med,men jag är ingen dålig människa för det!! Jag är bara en "vanlig" tjej som fått ett par diagnoser och som går på olika mediciner..
Jag själv tycker inte alls det är roligt att vara bipolär då man ofta blir missförstådd,och hur man än förklarar vissa saker så går det inte in.. Jag själv skulle vilja vara frisk men tyvärr det blev inte så!!
Min mamma har samma diagnos eller ja hon är bipolär men vi är inte samma människa bara för det,hon upplever sin sjukdom på ett annat sätt än mig,ja bara för man är bipolär e man inte lik alla andra som oxo är det!!
Jag skulle helst vilja sluta med all medicin men jag vet att det inte fungerar då jag typ testat det.. Jag drev alla till vansinne och hade flera utbrott dagligen minsta lilla som gick imot mig kunde ja förstora upp flera gånger,jag skrek spotta o svor över allt o alla så nej tack detta vill jag inte uppleva igen!!
Det finns så mycket mer jag skulle kunna skriva om detta men tycker det räcker för denna gången!!
 
*** Det är bara klockorna som ringer***

 
 
Ingen bild

mayvor hämquist

9 september 2013 11:49

älskade unge ....kan inte bli bättre förklarat..Det är precis så här det är ..Sen att man får fler sjukdomar i sin bipolära vardag .gör ju inte saken bättre ...kram lilla mor <3

Linda Svensson

9 september 2013 15:06

Tack mamma värmer verkligen att höra :) kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Svensson - 25 september 2013 18:36

Ska försöka skriva ett litet inlägg här då trots att mina fingrar och händer gör as ont.. men bättre att hålla igång dem än att hålla dem stilla för då kommer de bara att bli stela och ja va händer då ? man får ännu ondare än förut :/ Som alla kanske...

Av Linda Svensson - 17 september 2013 13:32

Ja äntligen rör det på sig !! Skulle haft möte och ett sk trepartsmöte efter det men hm det blidde ett möte med min handläggare i typ 1 minut sen var vi klara då den andre människan inte dök upp eller hörde av sig !! Men senare blev det andra bullar ...

Av Linda Svensson - 9 september 2013 11:03


Ja min söta syster har blivit "mamma" åt denna fina söta valpen;) Grattis till dig och Markus :) livet som matte o husse e förbannat roligt ...

Av Linda Svensson - 28 augusti 2013 20:50

Dagen efter såg man ut såhär !! Aj säger jag!! (Måndag förmiddag) Nu är de onsdag o man ser ut såhär ... Kanske ska fundera på att sluta va sååååå klantig :p haha ...

Av Linda Svensson - 23 augusti 2013 01:14

Är inte så aktiv längre som ni kanske märker inne på FB men det har sina orsaker en del av dem tänker jag inte gå in på men det är som det är man får helt enkelt vänta på svar om man skriver till mig på mailen eller så!! Svarar då JAG vill :) Är in...

Presentation


Det här är min del av verkligeheten! Hur det är att vara bipolär och livet i allmänhet. En helt öppen, ärlig och naken blogg, som också kommer innehålla erotiska bilder och snack!
Det här är min sanning.

♥ Mitt Liv ♥

Leroy
4 årig Rottweiler pojke med gnistan i ögonen! Har ett temperament som heter duga.. Min trogna följeslagare som fått tagit del av många olika moment i mitt liv!
Han är den som aldrig svikit mig !   

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

♥ Erotik ♥

   

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards